31 januari 2021

Putters gesignaleerd!

Vanmorgen hebben we de dikke jas aangetrokken en lekker gewandeld. Heerlijk in het zonnetje. Uit de zon was t gelijk een stuk kouder. Het heeft amper echt gevroren en toch had het NOS journaal op de radio het erover dat 't de koudste nacht was sinds 2 jaar! Niks van gemerkt.

Het was maar een wandelingetje van zo'n 5 km, maar mens wat voelt dat lekker! Zeker ook omdat ik weer mooie foto's heb kunnen maken. Manlief moet wel vaak geduld met me hebben tijdens het wandelen. Wandelen en foto's maken gaat niet samen, dus staan we ook wel eens stil.... lees geregeld stil. 



Of ik krijg er steeds meer oog voor, of er zijn steeds meer bijzonder vogeltjes. Wie het weet mag t me zeggen. 

Vorige week liepen we in het bos en zag ik ook kleurige vogeltjes die ik niet kende. En nu nog niet weet welke 't waren. Vanmorgen zagen we groepen puttertjes. Als ik iets niet weet pak ik nog wel eens de ANWB natuurgids erbij. Hierin staat dat ze vaak in troepverband leven maar bij ons niet algemeen voorkomen. Wat mooi om ze dan toch te zien en 'm zo mooi op de foto krijg. Ik vertel er niet bij dat ik er wel 15 foto's van had, en er maar 1 echt goed gelukt is. 
Verderop zat een, denk ik, torenvalkje  op een lantaarnpaal.  Ik twijfelde of t een duif was, maar tegelijk ook weer niet. Toen hij wegvloog wist zeker ik dat t geen duif was. Vanaf die plek zou die niet mooi op de foto komen, dus dat heb ik maar niet eens geprobeerd.
Dat Puttertje is wel gelukt. Zó blij mee!
 
Hieronder het boek waar ik veel informatie uit haal. Nu denk je misschien; Jij bent toch handig op internet, dan heb je een boek toch niet nodig? Toch wel. Als ik niet weet hoe iets heet is het toch wat lastig zoeken op internet. 
Daarom geef ik je graag de link; ANWB Natuurgids



3 opmerkingen:

  1. Ja, die foto (allemaal wel) is goed gelukt.
    Dank voor de tip van de ANWB Natuurgids. Ik kijk als wij een onbekende vogel zien in het oude ANWB- Boek van de weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Putters zijn er veel meer als eerder afgelopen zomer fietsten wij door ?Hierden vlog er een hele troep met ons mee. Vaak staan er dan aan de kant veel distels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorige week zagen we vanuit onze woonkamer een hele zwerm van die kleurrijke lieverds ;-). We krijgen hier ook regelmatig bezoek van spechten, valken, buizerds en Vlaamse Gaaien. Vorig jaar zelfs een Bijeneter gespot met zijn felle kleuren. Genieten!

    Mijn vrouw fotografeert ook zo graag tijdens het wandelen. En ook ik roep dan vol ongeduld dat ik dacht dat we gingen wandelen i.p.v fotograferen. Maar als ik eenmaal thuis dan de mooie foto's zie vergeef ik haar onmiddellijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen