29 januari 2021

Steentje op zak

Eergisteren sprak ik een collega voor het eerst weer sinds maanden. 
Door Corona werkt zij nu noodgedwongen veel tuis of op een andere locatie. Wat was het fijn om elkaar weer even echt te spreken! 
Eerst wissel je dan wat dingen uit over het werk, de omstandigheden op de andere locaties. 
Daarna vertelde ze me een heel mooi idee; Dat ze onlangs in een online kerkdienst van Mozaïek iets gehoord had wat zij nu ook toepast.  
Ze heeft een steentje op zak. 
Elke keer als ze het steentje tegenkomt op zoek naar de sleutels wordt ze er aan herinnert om te gaan bidden voor iemand. Een flitsgebed of een grondig gebed. Allebei is goed, afhankelijk van de omstandigheden van dat moment. En zij bid dan voor degene die bet eerste in haar opkomt. 
Dit idee vind ik zó goed, dat ik het ook ben gaan doen. Ik heb ook een steentje in mijn zak.
Is het een idee voor jou?
 
Mijn collega  vertelde dat ze al vrij snel nadat ze ermee begon, reactie merkte; Op het moment dat zij voor iemand bad, had die persoon dat ook echt precies op dat moment even nodig. Dat hoorden ze later van elkaar. 
Daarom wil ik je uitnodigen om mee te doen. Stop ook een steentje in je zak en bid mee.
Laat jij jouw ervaringen ook horen?

 

2 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee. Ga ik ook doen. Eerst op zoek naar een mooi steentje. Ik heb er ergens een met het woord Faith :). Fijne dag Marle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi idee. Ik raap regelmatig steentjes ip in het bos.

    BeantwoordenVerwijderen