13 februari 2021

Weer een haakwerkje af!

Er is weer een haakwerkje af!

Nou heb ik deze niet helemáál zelf gemaakt. Een vriendin  was er al mee begonnen maar kon niet goed tegen de gebruikte wol. Acryl met een zilverdraadje erin. Dus mocht ik 'm afmaken en aan iemand geven of gebruiken op de afdelingen. De omslagdoek is bij een oudere dame terechtgekomen die er heel blij mee is. 
 
Het is soms erg prettig om als een bewoner het koud heeft haar gewoon even een omslagdoek om te doen. Veel prettiger als het gehannes met een vest waar je moet hannesen en wurmen om de armen in de mouwen te krijgen. Helemaal als de dame in een rolstoel zit. Als ze er aan toe komt nog een paar omslagdoeken te haken. Zij vindt het leuk om ze te maken en zo heeft haar werk een goede bestemming.

Ik had van haar al eerder een hele partij bollen wol en andere spullen gekregen om voor mijn werk of voor mezelf te gebruiken, of om aan anderen door te geven. Zij ruimde het op. 
Veel wol ligt nu op de afdelingen waar bewoners lapjes van breien om er dekentjes van te haken. Bewoners wisten mij te vertellen dat hiervan dekentjes werden gemaakt die ze aan de moeders meegeven die zelf helemaal niks hebben voor dat babytje. Dáár wilden ze wel voor breien. Nu zoek ik nog iemand die deze lapjes aan elkaar kan en wil haken of naaien. De dame die het eerst deed kan dit niet meer. Dus als je wilt helpen dan hoor ik het graag.
 
Thuis ben ik inmiddels met een ander projectje begonnen.


Enig idee wat dit gaat worden?
Vertel ik nu nog niet. Dit wordt een combinatie van haken en breien. Hier heb ik geen patroon van, ik doe dit naar eigen inzicht vanaf een plaatje en een zelf getekend voorbeeld.
Ik laat het je wel zien zo gauw het af is.

2 opmerkingen:

  1. Geen idee wat het gaat worden, ik dacht aan een handschoen, een pannenlap of een filterhouder...die laatste toch maar niet.
    Mooi is die omslagdoek, ik heb er altijd een klaar liggen een zelfgebreide die ik als verjaardagcadeautje kreeg van mijn schoondochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn he, zo'n doek die je zo even gauw om kunt slaan. Ik heb er ook meerdere liggen. Zelfgemaakte en eentje nog gemaakt door mijn moeder. Die sjaal heeft nu een bijzondere waarde nu mijn moeder er niet meer is. Zo sla ik "haar" soms nog even om.

      Verwijderen