11 november 2021

Sinte sinte Maarten

Vanavond heb ik voor t eerst sinds jaren weer eens meegedaan aan Sint Maarten. Wat was t leuk! 
 
Lantaarntjes buiten gezet en een flinke voorraad snoepgoed ingekocht. Op enkele mandarijnen heb ik een gezichtje getekend voor de kinderen die iets niet mogen. Ik heb toch maar allemaal verpakte dingen gekocht, kunnen ze het iets langer bewaren en is het wat hygienischer. Alles leuk geschikt op een platte schaal, en wachten maar op de eerste kinders. 
T is toch wel weer eens leuk om mee te doen. De eerste groep kinderen waren ouder dan ik verwachtte. Maar ze zongen serieus en mooi en hadden hun lampions zelf gemaakt. Ze hadden er dus echt werk van gemaakt. Ik heb veel nieuwe liedjes gehoord. Hele leuke.
Bijna alle kinderen hadden een zelfgemaakte lampion of lampje van een biet. De liedjes werden ook echt zorgvuldig gezongen. Dat was in andere jaren wel eens anders. Dit jaar was het echt genieten. 
 
Ik vond het wel grappig om te merken dat sommige kinderen juist een mandarijntje uitkozen omdat er een smiley op getekend was.
Rond kwart voor 8 heb ik de lantaarntjes toch maar naar binnen gehaald, want ik had niets meer. Hier in de wijk is het een afspraak dat je je buitenlamp aandoet of lantaarntjes laat branden als je meedoet met Sint Maarten. 
Volgend jaar brand m'n lantaarntje weer op 11 november!

Heb jij meegedaan aan Sint Maarten? Of heb je meegelopen met je (klein-)kinderen? 
Het was er wel lekker weer voor, niet al te koud en droog weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten