12 november 2021

Zal het nog doorgaan?

 
Deze kaartjes hangen al een tijdje op onze koelkast. We hebben er lang naar uitgekeken. Naar Carmina Burana. Voor het eerst naar een klassiek concert. Hoe zou dat zijn? Hoe gaat zoiets? Gaat het er wat formeler aan toe? Wat moeten we aantrekken? 
Al deze vragen zijn misschien niet eens meer nodig door die ene alomvattende vraag; Gaat het nog wel door?

Vanmiddag appte ik mijn dochter in het buitenland dat we in ons land donderdag 16.364 besmettingen met Covid hebben geregistreerd. 
Sinds de start van de pandemie is het in Nederland nog niet zo hoog geweest. Er is een record verbroken. Nu zijn er ook wel weer berichten die uitleggen dat er vorig jaar veel minder werd getest en de cijfers van toen en nu dus een vertekend beeld geeft. 
 
Het is nog even de vraag of het hoge besmettingscijfer ook leidt tot nieuwe records in het aantal patiënten. 
Kort door de bocht gedacht is het misschien wel zo als je gevaccineerd bent er niet heel erg ziek van wordt en het dan niet veel erger meer is als een griep. Ben je een weekje thuis en gaat het weer voorbij. Dan veroorzaakt de kop in de krant van 16000 besmettingen misschien wel veel meer onrust dan nu nodig. 
Zoals ik al zei is dat wel kort door de bocht geredeneerd, want al die 16000 mensen hebben weer gezinsleden, familieleden, buren, collega's, misschien niet ingeënt die ook ziek kunnen worden. Ik merk nu hoe gevoelig het onderwerp in de loop der tijd geworden is. 
 
In mijn hoofd spelen zich nu heel veel discussies af die ik her en der heb opgepikt. Zal ik er iets over opschrijven? Doe ik dan niet mee met het vele schrijven over......
 
Kan ik wel schrijven over mijn hoop dat we gewoon naar Carmina Burana kunnen, terwijl er zoveel mensen ziek zijn en nog veel meer mensen ploeteren omdat er zoveel zieken zijn.
Vanavond horen we wat de nieuwe gedragsregels zijn voor de komende periode. 
Hopen dat het voldoende zal helpen zodat straks iedereen de kerstdagen en jaarwisseling met geliefden kan vieren.

1 opmerking:

  1. Zeker kun je schrijven over de hoop om wel te gaan. Je kunt niet zwijgen over leuke dingen omdat sommige mensen minder leuke dingen aan hun hoofd hebben. Dan zou iedereen moeten zwijgen omdat het ergens anders altijd slechter te vinden is.

    Ik hoop voor je dat het door kan gaan met de huidige regels. Een avondje uit is soms ook belangrijk, zeker als je er al zo lang naar uitkijkt.

    BeantwoordenVerwijderen