18 december 2021

Opnieuw in quarantaine! En straks lockdown.

Daar gáán we weer! Vorige week was manlief verkouden en grieperig. Op woensdag de 15e meldde hij zich ziek op zijn werk. Op donderdagmorgen al vroeg getest. Een paar uur later de uitslag; Positief bevonden. 
Op bijna exact dezelfde datum als vorig jaar! 
Wéér Corona. 
 En waarschijnlijk weer op het werk opgelopen. Manlief had al eens thuis verteld dat ze met die hoge cijfers best wat meer zouden mogen handhaven op mondkapjes en afstand binnen het bedrijf. Hij is nu vooral snotterig en moe. Ligt nu ook al de halve middag te slapen. Zelf ben ik ook thuis. Moet natuurlijk ook door quarantaine, maar ook zonder dat zou ik misschien toch thuis zijn. Ik hoest veel en mijn oren ploppen steeds. Andere klachten dus als manlief. Ik heb me donderdagavond laten testen. Voor mij was de uitslag de volgende dag er dat ik geen corona heb. Vrijdagmorgen heb ik niet niet kunnen werken. 
Dit weekend zitten we met z'n drieën in quarantaine. Leuk voor zoonlief, opgesloten zitten met 2 zieke ouders. Gelukkig zijn we niet erg ziek. Natuurlijk hebben we nu ook minder angst. Vorig jaar was nog niemand gevaccineerd en dan beleef je Corona heel anders.
Manlief was vorig jaar ziek en 1x gevaccineerd in mei. Ik had m'n 2e vaccinatie in februari en net m'n booster gehad afgelopen dinsdag 14 december via m'n werkgever. Die booster zal nog niet gelijk actief zijn denk ik. 
We hopen dinsdag weer aan het werk te kunnen. Ik ga zondagavond nog wel weer een zelftest doen. Even wat zekerheid. Dinsdagmorgen geef ik gym en woensdag en donderdag sta ik ingepland voor een dagbegeleidingsgroep. Ik zou daar net gaan beginnen. Ons team is zo klein dat je eigenlijk niet ziek kunt worden. Mijn ziek worden legt gelijk een last op de schouders van mijn collega. Ik hoop dus dinsdag weer te kunnen beginnen.
 
Zaterdag  11 december was manlief nog bij zijn moeder in het revalidatiecentrum en maandag kreeg hij de 1e klachten. We hebben het centrum gebeld en zijn moeder kreeg gelijk kamerarrest tot de test bewees dat zij geen corona had opgelopen. 

Weet je mijn stukje nog over die Coronamelder app? Je leest het HIer; Nu manlief Corona heeft en is gebeld door de GGD hebben wij ernaar gevraagd. Hij had het nog niet aan de hand gehad dat hij de app besprak. Toch alles gedaan om de app te activeren. Krijg ik een melding dat ik op vrijdag in contact ben geweest met iemand met Corona... Dat was de dag dat wij dit met de GGD medewerker spraken. Dat is niet de dag dat manlief anderen heeft kunnen besmetten, maandag of dinsdag of zo. Manlief is al sinds woensdag thuis.
 
Als we dan komende dinsdag misschien weer naar buiten mogen zal het land wel weer op slot zitten. Weer een lockdown. Het is nog even afwachten hoe de lockdown er uit gaat zien over visite aan huis. Voor winkels, cultuur en sport zal denk ik alles dicht gaan. Ik verwacht dat ze verpleeghuizen voorlopig openhouden. Totdat er teveel Corona in het huis komt. Dan treft het huis zelf weer nog meer maatregelen. Industrie en transport blijft gewoon doorgaan. De kerk gaat weer streamen in plaats van samen vieren. Wat zullen ze met de scholen doen? Persoonlijk zullen wij de lockdown niet zo heel erg sterk merken, ons werk gaat gewoon door. Maar wat een gedoe geeft het voor zo veel andere mensen! 
 
We weten al dat deze variant zich heel snel verspreid, ik hoop dat we snel mogen ontdekken dat deze variant niet zo erg ziekmakend is. Dat we er niet meer dood aan gaan of iets aan overhouden. Maar ik vrees dat dit wel erg optimistisch gehoopt zal zijn. 
 
Wat gaat voor jou de komende lockdown betekenen? 
Durf je er nog wel uit met Kerst en jaarwisseling?
Onderga je het gelaten of roept het vooral ergernis en woede bij je op?
Of ben je juist blij dat de lockdown jou en hen die je liefhebt beschermd?

2 opmerkingen:

  1. heel triest,maar zie heel veel mensen die alle regels aan hun laars lappen. jammer,maar veel sterkte allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte Hannie,jammer dat veel mensen zo nochalant er mee om gaan,terwijl het toch bewezen is dat het erg besmettelijk is.Ikbkan me daar soms heel boos over maken.Wij proberen ons er wel aan te houden,het is niet aders.

    BeantwoordenVerwijderen