03 april 2022

Weekendrust

Na een weekje ziek thuis ben ik hard toe aan; weekendrust. 
Dat is maar gekheid natuurlijk. Maar ik geef gelijk toe dat ik het wel heel lekker vind dat er nog een weekend achteraan komt en voor mijzelf ook nog een maandag waarop ik nog niet naar mijn werk hoef. Nog even verder herstellen van corona. Niet dat ik geen zin heb om weer te beginnen. 
Integendeel! 
Dinsdag weer gym geven op de afdeling, donderdag zien hoe het met die mevrouw is die net voor mij uit uit ziek was. Eindelijk de paaskrans maken waarvoor ik al spullen had gekocht.

Wel een gek idee, dinsdag met t geven van de gym gelijk weer regelen hoe mijn vervanging een week later vorm kan krijgen, want  dan heb ik een week vakantie. De donderdag en vrijdag waren al wel geregeld, de dinsdag had ik ook geregeld willen hebben, maar dat is nog niet gelukt. Dat dit nog steeds niet geregeld is geeft wel een onrustig gevoel, waar ik nu niets mee kan. 
 
Manlief had zijn weekendrust wel heel hard nodig. Hij heeft flink last van zijn rug. De weekendrust en ochtendwandeling doet hem wel goed, maar het is nog niet over. 
Vorig jaar hadden we zijn werkgever gevraagd om deelname aan het generatiepact voor werkers in de metaal. Dat houdt in dat je als 60+ medewerker 80% werkt, met behoudt van 90% inkomen en 100% pensioenopbouw. Zijn werkgever stond er op zich wel achter, maar wilde even afwachten op de nieuwe CAO Metaal. Daar is al ruim een half jaar het wachten op. Best jammer. Zeker omdat het er op lijkt dat het generatiepact qua inhoud niet zal veranderen, alleen het récht erop. In de vorige CAO had je er als 60+ recht op, nu lijkt het erop dat het straks met wedezijds goedvinden moet gaan gebeuren. 
Dus nu werkt manlief nog steeds fulltime. 
 
Met die hoge energiekosten van nu is dat ook weer niet zo heel verkeerd.
Begin januari betaalden we nog 139,- per maand. In het rijtje rechts zie je dat ik er eerst nog wat van terugkreeg ook. Daarna werd het al snel duurder. Nu 353,- per maand! Da's 2,5 x duurder! Gelukkig is het inmiddels april en is de benzineprijs weer wat omlaag gegaan.

 

1 opmerking:

  1. Het is gek hoor duur alles is geworden hé. Mijn energie is ook serieus gestegen. En de verwarming staat hier niet zoveel op. Maar vanaf 10 april zou het beter weer worden. Leuke blog trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen