15 mei 2023

Klusjesdag

Vandaag is echt een klusjesdag geweest. 
Na het ontbijtje eerst een telefoontje gepleegd. Dat was geen klusje, gewoon even bijkletsen met iemand. Daarna boodschappen gedaan; We grepen mis met de havermelk en waren de azijn vergeten. Ik gebruik vaak witte azijn als wasverzachter. Dit maakt de was toch maar mooi antistatisch en beperkt de kreukels. En het is eenheel stuk voordeliger dan de wasverzachters. Zelfs goeie aanbiedingen van wasverzachters kunnen hier niet tegenop. En nee, de was ruikt niet naar azijn. Echt niet! 
 
In de supermarkt zag ik een compleet maaltijd vers pakket. Meestal neem ik die niet mee, maar nu werd ik toch in de verleiding gebracht; datum voor morgen en alles zag er nog vers uit in t pakket. Vanavond eten we dus Mexiacaanse nachoschotel. Ik doe er denk ik toch nog wel het een en ander extra bij in. Er staat op voor 2-3 personen. Met 2 volwassen mannen erbij zal dit wat krapjes worden. Met en worteltje extra of een klein blikje kideybeans kom je n heel eind. Beetje sla erbij. Maar goed, daar begin is traks pas aan. 
 
Na de boodschappen achter de computer gekorpen om de betalingen te doen. Sinds een tijdje verwerk ik declaraties van gemeenteleden die binnenkomen bij de kerk. Gaat goed, kost soms wel erg veel tijd. Ik wil dat zorgvuldig doen en geen fouten maken. Sommige dingen zijn hierin voor mij nog vrij nieuw, dus is het soms even zoeken. Er is zeker nog geen sprake van routine.

Ik had ook de laptop aangezet om collega's op de afdelingen te laten weten dat de gym morgen niet doorgaat. Er was een dubbeling in de planning. Collega's waren heel verbaasd dat ik op mijn vrije dag aan t werk was. En dan zie je toch weer wat mailtjes voorbijkomen waar je dan ook gelijk maar even op reageert. Dan is dat maar gelijk verwerkt, anders zit t nog in je hoofd. Zo heb ik een andere collega gemaild over mijn uren. Het lijkt erop dat ik in april 41 vakantieuren heb opgemaakt, en geen 20,5. Dat scheelt nogal. Altijd goed om deze dingen zo af en toe na te kijken. Doe jij dat wel eens? Weet je hoe dat moet? Vraag het je collega anders om dat uit te leggen.

Vanmiddag wat strijkwerk weggewerkt.(En 2 paaseitjes, die heb ik hier nog steeds staan;-))
En ik heb hopelijk de oorzaak van de muffe geur in huis weggewerkt! Onderin de wasmachine zit een klepje. Daarachter zit een soort extra waterafvoer en filtertje.  Toen ik het witte dopje er af haalde wist ik gelijk dat ik goed zat!  Wat een stank! 

We hadden al een tijdje een muffe lucht in huis, maar konden niet achterhalen waarvandaan. Alle wastafel-afvoeren schoongemaakt, gezocht of er niet ergens een lekkage was, de wasmachine op 90 graden laten draaien, je kunt het zo gek niet bedenken. We begonnen ons al zorgen te maken of het niet ergens tussen de vloeren zou kunnen zitten. Het zwarte slangetje heb ik leeg laten lopen en daarna met een tang heel voorzichtig die draaiknop losgemaakt. Kwam er nog meer stinkend water uit. Ik weet nu wel weer dat ik dit lang geleden ook wel eens gedaan had. Doe jij dit wel eens? Achter klepjes kijken om te kijken wat er achter zit en of je daar iets mee moet? Ik ga dit nu wel ietsjes vaker doen! Had ons een hoop gedoe bespaard.

En zodra ik mijn blogje af heb wil ik er ook nog even voor gaan zitten om Mattheus hoofdstuk 10 en 11 te lezen. Waarschijnlijk gaan we die bespreken tijdens de huisgroepavond. Die huisgroepavonden hebben we 1x per 2 weken. Het is een klein groepje, de mannen zijn er in de meerderheid; Er zijn dus nog vrouwen welkom! (Mannen toch ook wel hoor)


1 opmerking:

  1. Zo'n huisgroepavond lijkt me heel fijn. Zelf doe ik mee aan een groepje dat het Thomasevangelie leest. Dat is ook zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen