06 april 2017

Veel gekregen voor op het werk.

Wat zijn we afgelopen week verwend!

Vorige week vrijdag had ik het er met een groepje bewoners over dat het morgen 1 april zou zijn. En of zij nog iets wisten om als grapje uit te halen. Kwam er een man binnen en zei; Ja, we gaan flink breien."
Blijkt de man 3 grote bulkzakken vol wol bij zich te hebben! 3 van die grote witte zakken die vaak gebruikt  worden voor puin of transport van een kuub zand.

Hij had al contact gehad met iemand van de andere locatie. Op dat moment wist ik dat nog niet, maar was wel blij met deze wol. Al is t wel een beetje veel....Geeft niets, vinden we wel een bestemming voor.
Ik was er zo blij mee! Ik denk dat die man mijn blijheid wel gezien heeft. Ik heb m ook wel bedankt, maar heb helemaal vergeten om naar zijn naam of de naam van zijn bedrijf te vragen! Dat vind ik wel heel vervelend.

Nu is het leuk uitdelen met deze wol; Onze kast is vol, voor ons als zorglocatie, voor de breigroep die hier dekentjes breit voor een goed doel,  er gaat wol naar beide andere locaties, een telefoontje naar het Leger des Heils voor hun breigroep....
Twee dames druk ik de weer met het sorteren van de wol en het inruimen van de kast. 
Een paar dagen later was ik bij de supermarkt die de moestuintjes nu uitdeelt bij aankoop van 15,- of een actieproduct. Er stond een verzamelbak voor klanten die hun moestuintjes niet wilden. Deze konden ze dan doneren aan..... Hier stond welgeteld de naam op van 1 basisschool. Voor onze zorginstelling vroeg ik of wij er bij op mochten staan. Ze vroeg hoe veel moestuintjes wij nodig hadden. Niet zo heel veel, een echte moestuin hebben we niet. Kreeg ik een heleboel moestuintjes mee! ruim genoeg voor beide locaties waar we werken. Zo leuk!
Nu kunnen we hier verschillende activiteiten mee uitzetten.
Ziet u ze al groeien?






Voor die bedrijven zijn het relatief kleine giften. Maar wat maken ze ons er blij mee! Bedankt!



1 opmerking:

  1. Ik vind het zo leuk dat jij in je privétijd ook nog moeite doet voor de mensen waarmee je te maken hebt in je werk! Geweldig.

    En heel fijn dat je die moestuintjes mocht meenemen natuurlijk.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen