22 september 2018

Eenvoudig gebreide zeehondjes

Dit idee heb ik niet van mijzelf, maar van een collega. Ik vind het zo leuk dat ik het hier toch met jullie wil delen. Misschien helpt het je wel over de drempel om toch te gaan leren breien. Een recht lapje breien. meer hoef je niet te doen.
Van je eerste probeersels kun je dit leuks maken;

Ziet er niet uit als een simpel gebreid lapje toch.

Deze zeehondjes zijn gemaakt door mijn collega. Zoals zij het nu heeft neergezet is het ook voor volwassenen leuk om op tafel te zetten.

Zij heeft het van een uitgeprint werkblad. Voor eigen gebruik thuis heb ik dit weer gekopieerd.
Daarop stond deze link naar het patroon. Ik ga niet doen alsof het idee van mij is, dus op deze site kun je vinden hoe het gemaakt wordt;

https://www.blijmetdraadjes.nl/2010/10/17/zeehond-breien/


Heel makkelijk! Gemaakt van alleen maar een recht gebreid lapje.

De onderkant van de zeehond


Een leuk idee voor wie met kinderen werkt, of juist met ouderen. Of gewoon voor jezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten