18 december 2018

Aanloop naar Kerst

Aanloop naar Kerst. Dat typte ik in de koptekst. Al typend dacht ik hier over na.
Aanloop.
Een aanloop nemen, doe je om dan een prestatie neer te zetten, een grote sprong te maken of zo iets.
Kerst moet geen prestatie zijn die je neerzet. Zal het ook niet zijn.

Ik hoop dat het een  tijd van genieten wordt voor iedereen van het samen zijn. Tweede kerstdag zullen we met zijn elven zijn. Gelukkig hebben we een grote huiskamer.
Uit alle hoeken van het land komen ze die dag. Vier generaties. We kijken er naar uit!

In het vooruitkijken naar kerst zijn we al wel wat aan het voorbereiden en voorgenieten.
Huis versieren, kaarten schrijven, recepten opzoeken, ..... .

 




Zaterdag heb ik via Marktplaats nog extra kerstservies bij gekocht. Toen man en ik samen begonnen had ik eerst 4 van elk. Er later 4 bijgekocht via Marktplaats. Dat ene bord waar ooit eens een stuk afbrak hadden we gelijmd met secondenlijm.
Op 5 minuten fietsafstand werd dit servies deze week niet al te duur aangeboden. Ik ben na heel lang dubben toch op dit bod ingegaan en heb er nu weer ruim voldoende. Dat bord met t gelijmde stuk is nu alsnog weggedaan. Een servies voor de mooi, met een gelijmd stuk, dat klopt niet echt.

Tja, t is een beetje van de zotte; Een servies dat je maar een paar weken per jaar gebruikt....
Maar och, da's dan mijn zottigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten