27 januari 2019

Omslagdoek haken.

Ik ben weer  met haken begonnen. Op haakgebied is er nu heel erg veel te vinden. Zó leuk!
In de winkels, in boekjes, op internet. Helemaal als je niet al te veel uitleg nodig hebt. Ik heb soms aan een plaatje genoeg. Heerlijk is dat, heb ik ook geen dure patroonboeken nodig.

Vorige week had ik een jurkje aan waarop ik een vest minder mooi vind staan. Ik kan dan gaan voor een gekochte sjaal of er zelf eentje maken. Dus ga ik een omslagdoek maken.
Leuk om te doen, lekker haken tijdens het tv kijken, of tijdens een regenachtige zondagmiddag. Ben ik toch iets zinniger bezig als met 't computerspelletje Pearls Peril of Wordfeut.
Maar dan is het soms nog wel even zoeken tot je het juiste patroon gevonden hebt. Je moet wel een beetje in kunnen schatten hoe  een zelfde patroon heel anders kan uitpakken met de wol die jij gekocht hebt. Ik zal je zo laten zien wat ik bedoel.

Op de site gekophaken.nl heb ik het patroon gevonden van de sjaal  die ik nu aan het maken ben. Je moet echt even daar kijken naar het voorbeeld zoals zij de sjaal gemaakt heeft. Als je op voorgaande link klikt kom je gelijk bij dezelfde sjaal.
Dan zie je hieronder de foto's van hoe het begin er uit ziet van mijn sjaal. Andere wol. Heel ander effect! Ik maak de sjaal wel breder als in het voorbeeldpatroon. 3x zo breed in steken.



Als ik straks wat verder gevorderd ben met de sjaal dan zal ik 'm weer laten zien. Dan komt het lichtgroene er ook tussen. Zo ver ben ik nog niet.
Zo direct begint "Heel Holland bakt." Dan ga ik ook weer lekker haken tijdens het kijken.

Doe jij ook zo iets tijdens het tv kijken?


5 opmerkingen:

  1. Sinds 2 jaar ben ik ook weer aan het haken. Er zijn zoveel mooie omslagdoeken, ik heb er wel eens een gehaakt maar weggegeven want ik droeg hem nooit, bij mij hangen die dingen snel als touwtjes om de nek.
    Ik ben wel van plan het patroon Lost in Time nog eens te maken.
    Op dit moment maak ik boekenleggers voor kleinkinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk weinig tv, lees liever rond op blogs. Maar wel vrijwel altijd met een handwerkje in mijn handen, brei- of haakwerk vind ik heerlijk om dan ondertussen te doen. Leuk garen heb je, ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik haak of brei altijd als ik tv kijk en heel Holland bakt geweldig om naar te kijken je krijgt er met recht de bak kriebels van. Het garen wat je gebruikt komt me bekend voor ik ben er een sjaal van aan het breien al vind ik de kleuren wat strak in elkaar overgaan maar ja t was ook niet een duur bolletje.
    En wie denk jij dat de meesterbakker wordt ???? ik ga voor Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa! Het is Anna geworden! Anna en Cas vond ik de beste bakkers.

      Verwijderen
  4. Ik ben daar helaas niet handig genoeg voor, anders zou ik het graag doen.

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen