18 februari 2019

De wonderfoon

Hier en daar zie ik ze al wel in de media verschijnen. In het echt heb ik ze nog niet gezien; De Wonderfoon. dit is een telefoon, omgebouwd tot mini-jukebox met de liedjes van toen.
Het lijkt me een leuk ding voor ouderen met dementie.
Zelf ben ik niet technisch genoeg om ze te maken. Is er iemand die dit wel is en er eentje (of meerdere) wil maken voor op mijn werk?

Ik heb hier wat meer informatie, met een handleiding hoe je dit kunt maken. volgens de maker schijnt het niet zo heel moeilijk te zijn.



Wie gaat de uitdaging aan? Voor Weideheem!
De handleiding hoe het te maken vind je in de link op wonderfoon.nl

17 opmerkingen:

  1. Ik las hierover in de krant, en vond het heel goed klinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Weideheem,

    Ik ben nu bezig met een van deze telefoons. dit voor het werk van familie van me. Mocht dit een succes worden dan wil ik ook wel kijken of ik een paar extra kan maken.

    met vriendelijke groet,

    Henry van beek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Henry, ik zoek ook een wonderfoon voor een gesloten afdeling met dementerende ouderen, kun je er 1 maken?

      Verwijderen
  3. Beste Mevrouw,

    Als het goed is dan staat mijn email nu ook beschikbaar in mijn profiel. Zodat u contact met me op kan nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ondertussen hebben Henry en ik contact gehad met elkaar en zijn de eerste stappen gezet! Ik kijk er naar uit om de verraste gezichten van "onze" ouderen te zien.

      Verwijderen
    2. Heeft iemamd een adres waar ik 3 wonder telef9ons kan laten maken voor op de pg afdelingen waat ik werk

      Verwijderen
    3. Wie meer informatie wil, of zelf een telefoon, verwijs ik je graag naar de techneuten van ons project die er mee door gaan; https://www.wonderfoon.eu/

      Verwijderen
  4. Ben werkzaam als medewerker in een zorg-instelling en heb de wonderfoon al meerdere keren gebouwd.
    Het is echt mooi om de herkenning te zien als de wonderfoon wordt gebruikt.
    Heb nu nog enkele op voorraad voor geīnteresseerden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo

      Interesse in een wonder toon

      Groetjes bianca

      Verwijderen
    2. Beste medewerker. Ik ben op zoek naar iemand die voor mijn werkplek ( verpleeghuis voor dementerenden) 2 wonderfoons kan maken. Ik kan zelf de telefoons aanleveren. Zou u mij daarbij behulpzaam willen en kunnen zijn? Vriendelijke groeten,

      Verwijderen
    3. Graag kom ik dan in contact met u.want ik ben opzoek naar iemand die er 3 voor mij kan opbouwen voor de pg afdeling waar ik met hart en ziel werk

      Verwijderen
    4. Ik zou er heel graag 3 van u willen wat moeten ze kosten? Kom graag ik contact met u vriendelijke groet miranda

      Verwijderen
  5. Heel leuk. Hopelijk zijn ze ergens te koop. Voor op onze woongroep dementerende. Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie meer informatie wil, of zelf een telefoon, verwijs ik je graag naar de techneuten van ons project die er mee door gaan; https://www.wonderfoon.eu/

      Verwijderen
  6. Hoi ik ben een medewerker van waalsteate in arnhem ik werk op een dementerenden afdelingen wil graag voor mijn bewoners zon telefoon wat zijn de kosten gr Harold

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie meer informatie wil, of zelf een telefoon, verwijs ik je graag naar de techneuten van ons project die er mee door gaan; https://www.wonderfoon.eu/

      Verwijderen
  7. Ik zie nu pas dat er veel meer reacties op dit stukje gekomen zijn dan ik doorgekregen heb. In onze zorginstelling zijn we inmiddels allemaal voorzien. Wie meer informatie wil, of zelf een telefoon, verwijs ik je graag naar de techneuten van ons project die er mee door gaan; https://www.wonderfoon.eu/

    BeantwoordenVerwijderen