09 maart 2019

Lente en hagel in de tuin

Door die paar dagen lente kregen we allemaal de zomer in de bol.
Deze week is het weer afzien en vind ik het koud. Zelfs als ik even naar de schuur loop om iets uit de vriezer te halen loop ik al te mopperen op t koude weer. Ik hou niet van de kou. Met koud weer kan ik echt lopen miepen. Met hitte heb ik daar veel minder last van.
Ik ben niet de enige die het voorjaar al helemaal in het lijft heeft zitten. Zelfs de natuur loopt al vooruit op de lente!

Vanmiddag heb ik toch even de winterjas aangetrokken om enkele foto's te maken in de tuin.


Beide appelbomen lopen al uit. Bij de één zie ik al bloesemknoppen.
Van de onderste foto, de lei-appel zie ik alleen nog maar dit blad. Benieuwd of deze dit jaar toch maar weer eens fruit gaat geven. Het heeft er al twee jaar geen zin in gehad. Oorzaak is mij onbekend.


De Magnolia en de Camelia (Theeroos) hebben ook hun knoppen op springen staan.
Nog één dagje zon en ze zijn open! 
De blauwe bessenstruik heeft al uitlopende knoppen.

De top van een nu nog heel klein perenboompje.


Nog even geduld met z'n allen.....Die lente komt er echt aan! Ik kan haast niet wachten om de tuin in te gaan om te zaaien, te poten ... Ik kom helemaal bij als ik in de tuin of in de natuur ben. Het geeft me veel als ik in de tuin of met plantjes bezig ben. Of er foto's van maak.

Hoe is t met jouw tuin? Waarvan kom jij helemaal bij?

3 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's; daar hou ik ook veel van, lekker in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom helemaal bij in onze moestuin en als ik weer van alles zie vliegen en bloeien.
    Ook als ik hier achter in de tuin kijk ( niet de moestuin)en zie dat de 2 rijtjes spinazie die we gezaaid hebben net boven de grond komt.
    Dan is de lente nabij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zijn de sporen van de lente. Ik zie ze ook overal!

    BeantwoordenVerwijderen