31 maart 2019

Nieuwe smaken


Zo af en toe kom je iets tegen of krijg je iets met een heel ongewone smaak.
Chocolade met caramel en zeezout bijvoorbeeld. Of jam met rode peper, chocoladepasta met dadels.

Een tijdje terug kreeg ik van dochter die nu in Liberia verblijft een potje jam. Die had ze meegenomen toen ze met verlof kwam.
Onze kersen en aardbeienjam was op, dus haar potje vandaag aangebroken. Op het etiket staat Pawpaw, lime & pepper jam. Geen idéé wat pawpaw is, maar eens even bij de ingrediënten gekeken. Pawpaw is dus papaya. Papayajam met limoen en rode peper. Ik kan je wel vertellen dat dat héél ongewoon smaakt.
Als eerste proef je het zoet van de papaya, dan het lekkere frisse van de limoen en daarna het pittige van de rode peper. Ja het zit er echt in! En je proeft 't ook.
Ik denk dat ik het bij die ene keer proeven hou .... Manlief vond hem ook wel heel apart. Misschien is het ook niet echt voor de zondagmiddagluch. Zoon heeft 'm nog niet geproefd. Hij zei 'm wel een keertje te proeven, maar niet nu. Misschien is het 's avonds, op een stokbroodje lekkerder. Of moeten we het helamaal niet alws jam op brood eten?

Vorige week hebben we een potje opengemaakt van chocolade en dadelspread. Die smaakte iets vertrouwder. Lekker. Een pure chocoladesmaak met een vleugje dadel.

En die chocopasta is voor ons ook iets makkelijker verkrijgbaar als we die nog eens willen aanschaffen. Van die tropische jam kan ik slecht aan dochter vragen om bij het volgend verlof een pot of 10 mee te nemen, genoeg voor de rest van het jaar. Hier in Nederland zal het niet verkrijgbaar zijn. Hoeft ook niet, ik denk dat het potje nog vol staat als ze weer met verlof komt.

Die dadel- chocopasta hebben we gekocht bij de Israelwinkel
De link is naar de webshop van de winkel, maar wij zijn naar het gebouw in Nijkerk geweest. Daar was ook een tentoonstelling over de recente geschiedenis van Israel. Erg mooi om te zien.

Voor ons is Nijkerk dichtbij. Als je wat verder weg woont is online bestellen handiger.
Ik weet dat ik nu "reclame maak" voor deze chocopasta. Maar het is mij puur bedoeld om mijn ervaringen met nieuwe smaken te vertellen.

Ik verdien hier niks mee. Er zijn wel veel bloggers die een product beschrijven en daar mee geld verdienen.
Als ik gewoon mijn mening mag geven over een product, dus ook als het mij minder past, dan zou ik dat ook wel willen. Ergens over schrijven en hier inkomsten mee verdienen. Ja, lijkt me wel.
Zou mijn blog daardoor dan erg veranderen? Dat is nou weer niet de bedoeling. Niet gaan promoten om er aan te verdienen. Ik wil wel iets promoten als ik er achter sta. Eigenlijk doe ik dat al wel een beetje, als ik iets goed vind, benoem ik het en laat je soms ook weten waar jij het kunt verkrijgen.

Doe jij dat wel eens, bloggen en er rechtstreeks aan verdienen? Of recenties schrijven en er aan verdienen? Hoe ben je daarmee begonnen?

2 opmerkingen:

  1. Misschien de jam een keer proberen als sausje bij kip of broccoli? Daar lijkt me de combinatie van zoet, limoen en pittig goed bij passen. Succes! Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een idee! Misschien hebben wij het wel op een heel verkeerde manier gegeten en is het helemaal geen jam voor op brood. Wij gaan het zeker proberen met broccoli en n stukje kipfilet. Dan maken we het een beetje warm.
      Bedankt voor je tip!

      Verwijderen