28 maart 2019

Op een zonnige middag in maart.

Op een zonnige middag in maart. Als je dan 'n uurtje in de tuin zit is er van alles te zien en te beleven.
Ik wil jou ook wat laten zien wat wij gezien hebben.

Eerst een korte fotoserie;


Leuk toch?!
Dat ging wel even zo heen en weer.
Was leuk om even rustig naar te zitten kijken....

Maar ik heb toch maar besloten om al het vogelvoer weg te halen. Sorry meesjes.
Op sommige plekjes heb ik nu zakjes met blauwe korreltjes neergelegd, op plekken waar de muizen wel, maar de vogels niet komen. Er ligt dus nu zo'n zakje achter die grote vierkante pot. En heb ik het potje met zonnebloempitten weggehaald.

Waar we er nu eentje zien en zo hier en daar wat muizensporen in de tuin, zitten er vast nog meer. Bij 'n enkel muizenspoor in de tuin grijp ik niet gelijk naar muizenbestrijding, maar op een gegeven moment moet je wel ingrijpen. Ook al blijft het nu nog beperkt tot de tuin.
Als ze bij mij in de tuin zitten, zitten ze misschien straks bij de buurvrouw in de gordijnen. Of in de kruipruimte onder het huis. Dat toch liever niet.

Er was nog veel meer moois in de tuin te zien.

Camelia of Theeroos






Twee Tortelduifjes die even pauze nemen op de stelling van de schilder.

Een pimpelmeesje op zoek naar huisvesting. 'T is nog vrij hoor! Je bent welkom! En nee, jij kunt niet bij de blauw korreltjes. Ik hoop echt dat we weer een nestje krijgen.
Later die middag gingen we nog even 'n blokje om en zagen we t Kievitseitje in het bosje staan.


Dat bloemetje heet zo omdat de spikkeltjes en de vorm doen denken aan een kievitseitje. (Vooral de witte variant) Ik heb deze ooit ook ergens in de tuin gepoot, maar hier zie ik ze nog niet. Misschien komen ze nog.



1 opmerking:

  1. Van de muis griezel ik toch een beetje, maar die roos is oogverblindend mooi!

    BeantwoordenVerwijderen