29 september 2019

Kijken op het werk van je partner, een bouwsteen in je relatie.

Zoals je weet ging ik regelmatig mee met mijn man. Een dagje mee met de vrachtwagen. Heerlijk van me af kijken naar alles wat de route onderweg te bieden heeft. Zelfs een snelweg kan heel boeiend zijn, juist omdat ik vanuit een vrachtwagen veel meer kan zien van de natuur direct naast de snelweg. Vanuit de vrachtwagen kun je namelijk wèl over de vangrails kijken. Fazanten, roofvogels, herten, een vos, echt van alles is er dan te zien.
Ik kom dan ook op zijn werkvloer. Ontmoet zijn collega's en ken hen ook bij naam. Ik zie ook waar hij komt, hoe hij zijn vracht moet lossen, hindernissen die hij als chauffeur tegenkomt; files, hufterig weggedrag, gebrek aan parkeerplaatsen voor vrachtwagens........
Onderweg bespreken we van alles. Of praten we soms juist heel weinig en genieten we gewoon van elkaars aanwezigheid.

Het is een luxe dat ik zo met mijn man mee kon en zo een deel van zijn werk van dichtbij kon zien. Ik denk dat niet veel vrouwen dat gegeven is. Bij veel sectoren kan het gewoon niet, een dagje meelopen.
Het meegaan met de vrachtwagen is intussen op een lager pitje komen te staan omdat manlief op de planning is komen te werken.
Maar door het eerdere meegaan is wel een mooie basis gelegd waardoor ik meer van zijn werk ben te weten gekomen.

Mijn man vindt het heel prettig dat ik deze belangstelling toon voor zijn werk. Dat als hij thuis iets vertelt, ik ook weet waar hij het over heeft en er naar luister.
Ik denk dat dit een belangrijke basis is; Kennis van elkaars werk. Hierdoor ontstaat ook (meer) begrip en respect voor elkaars werk. Het is weer een mooie bouwsteen voor je relatie.

Afgelopen week konden we weer in elkaar werkkeuken kijken. Is mijn man mee geweest naar het theater Dag Mama. Hierdoor heeft hij wat meer van mijn werk kunnen zien. En ben ik mee geweest naar de huldiging hem als één van de Mercedes miljoen kilometer rijders in Twente.

Hier maakt hij een proefrit in n nieuwe Actros, zonder spiegels.

Hoe is dat in jouw relatie? Lukt het jullie ook om op de een of andere manier in elkaars werkkeuken te kijken? Ben jij al wel eens op het werk van je partner geweest? Hoe toon jij je belangstelling voor het werk van je partner?
Ik wil je echt eens uitnodigen om eens op het werk van je partner te gaan kijken als de kans zich voordoet. Je zult merken dat het als een bouwsteen voor je relatie werkt.


3 opmerkingen:

  1. Daar zeg je me wat. Ik heb eigenlijk nog nooit het werk van mijn man gezien. Hij werkt helemaal in Amsterdam bij een Japans vertaalbureau. Het is daar niet echt de norm dat je als vrouw een kijkje komt nemen. Eigenlijk erg jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaar dat ik het ook als een luxe ervaar dat ik dat wel heb kunnen doen. Alleen al het idee dat je echt wil komen kijken naar wat hij doet en waar hij werkt doet hem al veel goed. Het maakt het beeld over wat hij vertelt ook zoveel duidelijker. Andersom werkt dat natuurlijk ook zo.

      Verwijderen
  2. Ik heb sinds een jaar weer een relatie, mijn vriend werkt in de Rotterdamse haven als loading master. Het laten zien van zijn werkgebied is ingewikkeld. Zo mag niet iedereen zomaar het terrein waar hij werkt betreden, vanwege de veiligheid en dergelijke. Ik maak schoon op een zorginstelling voor mensen met meervoudige fysieke en psychische beperkingen. Daar mag je vanwege veiligheid en privacy ook niet zomaar iemand mee naar toe nemen. We praten wel veel over onze bezigheden en mijn vriend heeft fotos laten zien op internet over zijn werkterrein. Wat je doet voor werk en hoe het gaat op je werk heeft invloed op hoe je je voelt en je gezondheid en humeur en dus is het in mijn ogen belangrijk dat je interesse toont in elkaars werkzaamheden , dat geeft aan dat je om iemand geeft en dat je alle aspecten van elkaars leven wilt leren kennen en delen. Ans

    BeantwoordenVerwijderen