26 november 2020

Complimentjes op een briefje.

 

Van onze werkgever heeft elk team een zakje complimentjes gekregen. Om er elke dag een complimentje uit te nemen, samen te lezen en van te genieten. Een leuk gebaar. 

Op verschillende afdelingen heb ik al hele prikborden vòl met briefjes voorbij zien komen. Zo leuk om te zien hoe verschillend collega's er mee om gaan. 
 
In de teams waar ik werk zijn we van die nuchtere types. Om  heel eerlijk te zijn, zijn de briefjes zijn nog eens niet allemaal uitgepakt. Het lezen van de briefjes was voor mij en mijn collega's geen echt complimentje, meer een gewoon papiertje. Want wat is een zinnetje op papier als de schrijver ervan jou niet eens kent?
 
Enkele dagen geleden pakte ik mijn eerste briefje er uit. Haalde er een briefje uit en las 'm voor.
Maar als je nog voordat je zelf kunt reageren een bewoner hartgrondig zegt; Ja dat is zo! Dat doe je! .... Ja dán krijg je een complimentje. Wat zeg ik? Compliment! 
Dat zijn de échte. 
Blij mee, en met 'n dankbaar gevoel aanvaard.

En zo doen die briefjes ook in onze teams toch nog waar ze voor zijn gemaakt. 
Een compliment aanbieden.

 


1 opmerking: