30 november 2020

Krijgen om door te geven

 Ik heb weer wat gekregen om door te geven. Doe ik graag!

Een vuilniszak vol met bolletjes wol. 
Ideaal voor allebei de plekken waar ik werk. Het zat eerst in  een vuilniszak, maar na de eerste selectie heb ik het overgedaan in verschillende andere tassen. De grootste tas zet ik op een locatie neer waar we een hele mooie plek hebben voor verschillende bolletjes wol. Vanuit verschillende kanten kan men dan de bolletjes gaan gebruiken. Zo zijn er bewoners die de wol gebruiken om lapjes te breien voor dekentjes. Een ander haakt de lapjes dan weer aan elkaar. Ook wordt er wel eens een greep uit gedaan door vrijwilligers voor andere creatieve activiteiten. En zo kunnen we ook alvast een beetje wol sparen voor als straks de wekelijkse vrijdagmiddag breigroep weer binnen mag komen. Door Corona kan dat nog steeds niet. 
En heb ik over een paar weken voor mezelf een bolletje nodig, dan vis ik die er met een gerust hart weer tussenuit om dan weer mee naar huis te nemen.  Er zit ook wat hele dunne glanskatoen tussen. Misschien ga ik die er tussenuit halen om er hele fijne kerst versierinkjes van te haken voor in de kerstboom. Mag ik wel gaan opschieten met het haken ervan.

Een kleinere tas geef ik weg aan een dame van 83 jaar die nog maar weinig de deur uitkomt. Zij gaat er poppenkleertjes van breien.  Ze breit die kleertjes voor poppen van eigen en andermans (achter-)kleinkinderen. Ze haalt hier veel voldoening uit en vult zo haar dagen. Zeker nu de winterkou er ook aankomt. 
Misschien weet ze de verschillende bolletjes wol wel zo te combineren dat ze er ook babykleertjes van gaat maken.  
 
Toch fijn als mensen je weten te vinden om deze acties te kunnen doen. 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Leuk is dat, hè en zo zijn er ineens veel meer mensen mee geholpen!
    Veel plezier met het haken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zo leuk ik heb ook nog een zak staan even uitzoeken en dan gaat het hier naar de schauw. Maar ook een weggeefhoek op fb vind ik leuk iemand anders blij maken mmet iets wat voor jezelf overbodig is

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Via FB iets weggeven doe ik toch minder snel. Dan breng ik het toch liever zelf naar de kringloopwinkel van Woord en Daad hier in de stad. Zit dicht bij het station, dus ook dicht bij mijn huis.

    BeantwoordenVerwijderen