22 januari 2021

Irritante loterijreclame's, je kunt ze opzeggen!

 


Vorige week kreeg ik ze weer in de bus; Geadresseerde reclame voor ons om lid te worden van de vriendenloterij en de postcodeloterij. 

Een Nee sticker op je brievenbus helpt in dit geval niet omdat het aan iemand geadresseerd is. Geadresseerde post moet gewoon bezorgd worden. Jarenlang gooide ik ze ongelezen of even doorgebladerd bij het oud papier. Reclamebureau's zijn al tevreden als ik ze even doorkijk, dan heeft het onderwerp toch al even mijn belangstelling. Liever nog dat ik lid word, maar dat hoeft voor hen nog niet bij de eerste de beste brief. Als ik nu geen lid wordt, misschien wel over een maand of twee. Dan krijg ik wel weer post van hen om me opnieuw te verleiden lid te worden.

Bij het doorbladeren van de folder viel mijn oog op de kleine lettertjes. Die lezen we te vaak niet. Al helemaal niet als we toch geen lid willen worden. Nu viel mijn oog op dat éne zinnetje. Hierin stond geschreven dat ik me kan afmelden voor de reclames van de loterij. Dat heb ik gelijk gedaan! Eerst voor de ene loterij. Een week later kreeg ik reclame voor de andere loterij. Ik heb hen allebei een kaartje gestuurd dat ik geen reclame van hen meer wil. 

Hoef ik de postbode en mezelf niet meer voor oud papier naar de brievenbus te laten lopen.

Ideetje voor jou? 

Als we dat met veel mensen doen scheelt dat een boel bomen.

2 opmerkingen:

  1. Afmelden voor reclame via de brievenbus
    Reclamepost naar gekochte adressen, zogenaamde direct mail, is toegestaan in Nederland. Wanneer u zich ervoor wilt afmelden is dat vrij eenvoudig. Hetzelfde geldt voor de ongeadresseerde post (huis-aan-huiskranten en folders). Tegen het ontvangen van geadresseerde reclamepost kunt u zich laten inschrijven in het Nationaal Post Register.
    Ga daarvoor naar www.postfilter.nl. U kunt daar ook selecteren op bepaalde sectoren. Er is bovendien een register om post voor overledenen te weren. Bedrijven waarbij u klant bent of was, mogen u post blijven sturen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ook nog wel eens werk is, om het retour afzender te sturen en er dan ongewenst op te zetten. Volgens mij mogen ze er dan zelf ook voor betalen..

    BeantwoordenVerwijderen