25 februari 2021

Rijstrestje voor de vogels.

Zoonlief kookt af en toe ook. Hij heeft een voorliefde voor Italiaans of Aziatisch koken. Hiervoor koopt hij dan voor mij onbekende sausjes en producten. Vaak blijft er dan een klein beetje van over en dit blijft dan in de kast of koelkast achter. Zo stond er al een tijdje een zakje met pandanrijst. Ik ga dat echt niet gebruiken! Ik vind het stinken. Het stond er al heel lang, te lang. Als het heel erg lang staat weet ik dat hij het niet weer pakt om er iets mee te doen. Dan geef ik er maar een andere bestemming aan;

Vanmiddag heb ik het in een pannetjes gedaan en er kokend water op gegoten. Daarna heb ik het in een kookzak gedaan. 

Dit is een dikke fleece zak waarin ik de pan zet om verder te garen, zonder koken. Gasvrij dus! Die kookzak gebruik ik wel vaker. HIer lees je ook over de Kookzak  
Voor gasbesparend koken.  

Omdat het er nu niet zo heel veel toe deed of ik een mooie droge korrel had of plakkerig, heb ik het gewoon een uurtje op het aanrecht laten staan. Daarna hoefde ik het alleen maar even los te roeren en in het voederhuisje te strooien. De vogels zijn me dankbaar. Vinden de Pandanrijst wel lekker. 

(Gelukkig maar, nu heb ik weer een gerust geweten, niks zomaar weggegooid ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten