13 juni 2021

Blogs meelezen via email gaat stoppen?

Je kunt mijn  blogs lezen op de site  www.familiedubbelop.blogspot.com. Da's deze site. 
Daarvoor ga naar de site toe of je komt er via een linkje op Facebook of Pinterest.  Je kon je ook aanmelden om een mailtje te krijgen als ik een stukje geschreven had. Dat ging dan volautomatisch, geregeld door Blogger. 

Ik schrijf in de verleden tijd, omdat dit per 1 juli gaat stoppen. Blogger heeft laten weten dat het gaat stoppen met het versturen van emails met de nieuwste blogstukjes. Blogger verzorgde dit helemaal. Eerlijk gezegd weet ik zelfs niet eens hoeveel mensen er met me meelezen via deze mails. Blogger heeft me voorgesteld dat ik dit nu zelf te ga doen. Natuurlijk heb ik uitgezocht hoe ik dit moest gaan doen en wie er allemaal meelezen per mails. Maar veel verder dan zoeken ben ik nog niet gekomen. Ik kan er geen wijs uit. Ik zou een lijst moeten kunnen downloaden om te zien wie er allemaal een mailtje krijgen met mijn nieuwste stukje. Maar dat is me nog steeds niet gelukt. Dus lees je mee doordat je een mailtje krijgt, laat het me dan weten, dan zoeken we een manier waarop het wel kan.

Er zijn nog meer veranderingen die te maken hebben met bloggen. Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op. Een werkwijze waar ik dan net aan gewend ben, of wat ik ooit eens helemaal geautomatiseerd heb, verandert en dan moet je er echt voor gaan zitten om het weer zo te krijgen als ik het wil hebben. Dat kost me vaak úren. Alles zo instellen dat het voor mij en jullie het makkelijkst werkt. Vaak zijn die sites dan ineens in het engels, wordt het niet vertaald en is mijn computertechnisch Engels niet van dat niveau dat ik het begrijp. Het geeft me ook wel weer een kick als ik het dan toch voor elkaar gebokst heb.

Dus als je met mee meeleest, en er verandert iets wat je niet fijn vindt, laat het me weten, dan gaan we op zoek naar oplossingen. Ondertussen ga ik door met uitzoeken hoe ik de veranderingen kan bijhouden en aanpassen, zodat het allemaal prettig blijft of beter wordt.

Onder elkaar zijn er ook veel bloggers die elkaars stukje lezen.  Dan heb je zelf ook een blog. Heb jij het al voor elkaar gebokst om de veranderingen bij te houden en aan te passen?


5 opmerkingen:

  1. Ik heb nog niet heel veel problemen ondervonden met blogspot afgezien van dat reacties plaatsen af en toe niet mogelijk was. De laatste tijd echter is dit niet meer voorgekomen en blijkbaar is het probleem opgelost bij Google.

    Dat is ook vaak waar het mis gaat. Bij hun zelf. Veel dingen uitzoeken doe ik dan ook niet meer aangezien het zich vanzelf hersteld ;-)

    Qua mailtjes… Tja, hoeveel mensen krijgen die mail en doen ze er dan wat mee of zijn ze ooit geregistreerd en lezen het nu niet meer? Als iemand interesse heeft in je blog komen ze vanzelf langs ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees met je mee, de emails krijg ik al heel lang niet meer. Maar dat went wel hoor en verder hoop ik niet op heel veel veranderingen,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, ik heb hier een uitgebreid tutorial over geschreven : )

    Hoe je de emailadressen van je abonnees kunt downloaden onder andere.

    Je vindt het hier:

    https://www.bloggenenloggen.nl/feedburner-email-subscription/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een gadget geplaatst die het best goed doet.

    BeantwoordenVerwijderen