20 maart 2023

De eerste (ongewenste) bezoekers voor de tuin zijn gesignaleerd!

 

Je ziet nu nog niet veel meer dan enkele takken, maar dit is een abrikozenboompje, gekregen van de gemeente Harderwijk in samenwerking met Stichting Landschaps Beheer.  En wat ben ik er blij mee! Eindelijk een abrikozenboompje! Ik had er al eerder naar gezocht. Nu vind ik 'm zomaar via een actie van onze gemeente. En het kost mij niets. Een vriendin van me heb ik er ook op geattendeerd, wetende dat zij nu nog een kale tuin heeft. Zij heeft nu een béste Pruimenboom, Lavendel, Framboos en Vlinderstuik. Allebei blij!

Tros Oranje Abrikoos

Zaterdag konden we 'm ophalen. Ik heb t boompje eerst enkele uren in een bak water gezet en 'm toen gepoot op de meest zonnige plek die we hebben. En nu maar hopen op een boel bloemetjes en straks een leuke oogst! Daarom heb ik m niet al te dicht bij de weg gezet, het is niet mijn bedoeling dat voorbijgangers de abrikozen zo uit de boom kunnen plukken. Al googlend heb ik niet echt kunnen achterhalen hoe groot deze boom nu gaat worden. Op de ene site wordt de boom 3 meter hoog, op de andere wel 10! We wachten t af. Het zal ook wel even duren voordat het 3 meter hoog is, of hoger. Al met al komt er zo steeds meer eetbaar spul in de tuin.

In de moestuin heb ik zaterdag ook de zomerworteltjes gezaaid. Onder plexiglas. Ben benieuwd. Volgende week wil ik de bietjes gaan zaaien.

3 dagen na het zaaien van de tuinbonen las ik dat ik mijn tuinbonen waarschijnlijk veel te diep heb gezaaid. Er stond niets over op het zakje. Omdat ik de boontjes had voorgeweekt, weet ik niet hoe ze er nu voorstaan onder de grond, dus ik durfde ze ook niet weer op te graven. Veel te bang dat ik dan juist de eerste prille uitlopers van de bonen beschadig. Dus ik laat ze dan toch maar met rust en hoop op het beste. 

Nu heb ik het nog steeds niet gehad over mijn eerste (ongewenste)bezoekers gehad. Ik heb ze zonder dat ik om hun toestemming heb gevraagd op de foto gezet. Tegenwoordig moet je overal toestemming voor vragen toch?
Mijn eerste ongewenste bezoekers dit jaar;

Ik heb ze opgepakt en in de struiken gegooid. 
Nee, niet bij de buren. Ik woon dicht bij een groot bos. Kunnen ze fijn verder leven.
Of dienen als egelvoer.
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten