24 december 2023

Ga ook het bos in! Juist nu.

Als je binnen zit en door het raam naar buiten kijkt is het helemaal niet uitnodigend om naar buiten te gaan. Grijs, donker, nat, koud....

Vanmorgen hebben we toch de wandelschoenen (zoals ik ze noem mijn smoekslaarzen) aangetrokken en zijn er op uit gegaan, het Leuvenumse bos in. Het was er heerlijk. Heerlijk stil. Mooi moment voor verstilling in jezelf. 
 
We troffen het ook met het weer. Grijs, druilerig, maar wel droog. Grijs en druilerig klinkt niet echt aantrekkelijk, maar was het juist wèl in het winterbos. De stilte, beetje heiig, haast iets mystieks. Je nog bewuster worden van al het moois van de schepping.
Het is ook helemaal niet koud. Handschoenen, muts en sjaal hadden we niet nodig. 
Wat ik wel meegenomen had was mijn camera. Een echte camera, niet die van het mobieltje. Mijn echte camera stelt niet zo heel veel voor, het is een Samsung WB202F. Mocht je dit iets zeggen. Maar je kan er toch leukere dingen mee doen dan met het mobieltje. Vooral het inzoomen gaat beter. 
 
Over foto's moet je niet te lang praten, die moet je gewoon laten zien;
Nog rode bosbessen in december

Wie zou hier wonen?

Wat zou dit zijn?




Als je oog voor details hebt is er heel veel te zien in het bos. 
We hoopten er wel een beetje op om herten, zwijnen of een vosje te zien. Vandaag niet gezien. Wel dankbaar voor al het andere moois dat we gezien hebben, het in de stilte met God zijn, een goede reden om er nog eens heen te gaan.

Van het thuiskomen van zo'n 2 uurtjes wandelen kun je dan opnieuw een feestje maken.








2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen wat fijn dat jullie zo hebben genoten en nog fijner de tijd samen met onze Vader dat is zo kostbaar wij doen het zelf ook regelmatig je komt veranderd terug de prachtige natuur en helemaal tot jezelf komen in stilte echte stilte met God gezegende dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt echt gelijk! Ik doe dit twee keer in de week omdat het bos zo dichtbij is. Soms heb ik geen zin maar als ik het toch gedaan heb kom ik met een fris hoofd terug.

    BeantwoordenVerwijderen